سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه کسب و کار خود را توسعه دهیم؟

نظر

یک روش برای ماناکردن متغیرها، تفاضلگیری است؛ ولی بهدلیل از دستدادن دادهها در این روش، اجزای اخلال الگوی اجراشده از نظر مانابودن بررسی میشود. اگرچه مدیریت سبد محصولات برای کسب و کارهای کوچک فعالیت مهمی نیست، ولی مدیریت سبد یک امر ضروری برای شرکتها است و منجر به سازمانی قوی با اهداف برنامهریزی شده و تخصیص بهینه منابع میشود. برخی از شرکتها یک کمیته مخصوص به منظور بررسی سیاستهای بازخرید تشکیل می دهند. مهم ترین مرحله در بررسی بازار، پیش بینی تقاضا آتی برای محصولات است. بررسی کنید که کدام بخش از بازار (محلی و/یا جهانی) به دنبال استفاده از محصول یا خدمت شما خواهند بود. بهعنوان مثال، اگر شما مجبور به معرفی یک محصول به بازار قبل از آزمودن محصول و نظرسنجی از مشتری شوید، بنابراین بر اساس طرح کسب و کار این معرفی محصول ، پیش از موعد برنامهریزی شده ، انجام شده است. سازمانها و شرکتهایی دارای ضوابط و روابط ضعیف حاکمیتی باشند محکوم به شکست خواهند بود و در مقابل شرکتهایی که دارای یک هیئت مدیره قوی باشند و از ضوابط حاکمیتی مطلوبی برخوردار باشند موفق خواهندشد. در این حالت هم کسب و کارهای زیر مجموعه نسبت به عملکردشان به صورت مجزا پاسخگو هستند و از استقلال عمل در طرح ریزی استراتژی های عملیاتی برخوردار خواهند بود.

 

مدیر عامل یک مجموعه موظف است تا هم هزینه های شرکت را پرداخت نماید و هم فروش را به حدی برساند که علاوه بر تامین هزینه ها ، سود مورد نظر سهامدارن هم تامین شود. همچنین باید توضیح دهید که چه تکنولوژیها، مهارتها و فرآیندهایی برای انجام کار مورد نیاز است. در هر یک از جمعیتهای مورد نظر چند مکانیک هست که به صابون احتیاج داشته باشد؟ بعید میدانم کسی جزو دست? اول باشد؛ به احتمال 99%، هم? ما ابتدا طرح و نقشه را تهیه میکنیم، هزینهها را حساب میکنیم، مصالح تهیه میکنیم، نیرو استخدام میکنیم و بعد میرویم سراغ ساختن ویلا! طراحی کسب و کار یک برنام? بلندمدت است که همه چیز (از استخدام کارمند تا مسائل مالی) برای چند سال آینده در آن گردآوری شده است؛ اما مدل کسب و کار یک سری برنامههای کوتاه مدت (و البته ضروری) است که شما را به سوی کسب سود بیشتر هدایت میکند. فرمول موفقیت به شما کمک میکند تا اهداف ترسناک را به گامهایی عملی تبدیل کرده و به پیش بروید. با تهیه یک طراحی و تدوین طرح کسب و کار می توان مهمترین خطرات را با دقت مشخص کرد و شانس موفقیت خود را در کسب و کار افزایش داد.

 

همچنین توان بالقوه رشد و توسعه کسب و کار خود را تعیین نموده و مشخص نمایید عوامل کلیدی موفقیت در بازار کدام اند؟ چه تعداد تولیدکنندهی صابون همین حالا از بازار صابون سهمی در اختیار دارند؟ مشتریان بالقوهی شما در چه محدودهی سنیای قرار دارند؟ همانطور که پیداست، در طراحی کسب و کار ، قرار است که درباره این موارد، صحبت کنید. برای مثال اگر قرار است صابون تولید کنید، شاید فکر کنید که هر بدن آلودهای به محصول شما نیاز خواهد داشت، اما شما نمیتوانید بازار هدف اولیهی خود را جمعیت ساکن روی زمین در نظر بگیرید. در برخی مواقع ممکن است مشاهده گردد که بازار اشباع است و افزایش ظرفیت تولید محصول عاقلانه نمی باشد. هزینه های عملیاتی هزینه های اداره کردن و عملیاتی شدن رستوران است که مرتب باید پرداخت کنید مانند حقوق کارمندان، استهلاک تجهیزات، اجاره بها، هزینه های آب و برق و گاز و … اگر خواسته باشید تله موشی بهتر از انواع موجود بسازید، شاید با بطری استفاده شدهی آب معدنی و گیرههای کاغذ که خمشان کردهاید یک نمونهی اولیه از محصولتان ساخته باشید، اما برای جلب سرمایهگذاران، به مدلی مستحکمتر و جذابتر احتیاج دارید. الان دولت فرانسه 15درصد در رنو سهم دارد، ولی در امور آن دخالت نمیکند و به عنوان پشتوانه سیاسی به نفع تمامی ذینفعان اقداماتی را انجام میدهد و به دنبال بهرهبرداری سیاسی از سهامش نیست.

https://www.narbonbd.com/business-management-service/

با وجود دشواری های موجود در رابطه با سازمان تجارت جهانی و کسب کار های کوچک و متوسط دولت چین مالیاتی های ویژه ای بصورت حمایتی در نظر میگیرند. تدوین اینگونه از طرح ها نیز همانند طرح های کوچک، به بیان غیر رسمی و صادقانه نیاز دارد. به طور مثال فردی که قصد راه اندازی کسب و کار رستوران را دارد تمام سنین می توانند جزو مشتریان هدف آن باشند اما فردی که قصد دارد محصولات غذایی برای نوزادان بفروشد قطعا بازار هدف و مشتریان هدف آن والدین می باشند. آنچه در این مرحله در طراحی کسب و کار اهمیت دارد این است که تا حد امکان بازار و محصولتان را به طور صریح مشخص کنید. طرح کسبوکار، (به انگلیسی: business plan) یک نوشته? رسمی است که اهداف کسبوکار را تعیین، دلایل امکان تحقق اهداف را ذکر و برنامههایی که برای رسیدن به اهداف دنبال میشوند را ارائه میکند. پیدا کردن فرد مناسب جهت کارهای مختلف بخش بسیار مهمی از گسترش کسب و کار است. برای پیدا کردن جواب این سؤال حدس و گمان کافی نیست و باید تحقیقاتی صحیح و هوشمندانه انجام بدهید. جالب است بدانید که طرح هایی که از دفاتر بیرون نمی روند و انحصارا برای مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک داخلی استفاده می شوند، امکان دارد از زبان غیر رسمی تری بهره ببرند و جلوه های دیداری مناسبی نداشته باشند.