آموزش لینک سازی و ساخت بک لینک

بک لینک بهتره یا رپورتاژ آگهی؟ (اگر نمی دانید حتما بخوانید)

بک لینک بخریم یا رپورتاژ آگهی؟ این سوالیه که خیلی از دوستان ما در جلسات مشاوره سئو رایگان یا حرفه ای از ما می پرسند. این سؤال تقریباً اشتباه هست. دلیلش هم اینه که در ایران معمولا رپورتاژ آگهی رو به هدف دریافت بک لینک خریداری می کنیم. ولی قبل از هرچیزی بهتره بک لینک و رپورتاژ آگهی رو تعریف کنیم تا ببینیم فرق بک لینک و رپورتاژ دقیقاً چیه. پیش از هر اقدامی برای لینک سازی حتماً تمامی توضیحات این صفحه رو مطالعه بفرمایید.

بک لینک چیه؟

اگه به هر صفحه ای از سایت شما (چه صفحه اصلی و چه صفحات داخلی) در هر صفحه ای از هر سایتی، لینک داده بشه، شما یک بک لینک دریافت کردید. بک لینک ها به شیوه های مختلف داده می شه. ممکن هست سایتی در بخش فوتر سایت خودش به شما لینک بده که در این صورت به این بک لینک، سایت واید گفته می شه و البته خطرناک هم هست. اگر در قلب یک محتوا یا مطلب به سایت شما لینک داده بشه، جزو بهترین نوع بک لینک به حساب میاد. حتی ممکن هست یک تصویر به سایت شما لینک بشه. در هر صورت شما هر نوع لینکی می تونید دریافت کنید که به این لینک ها، بک لینک گفته می شه.

بک لینک ها انواع مختلفی دارند که در صفحه لیست بک لینک رایگان به طور کامل شرح داده شدند.

رپورتاژ آگهی چیه؟

بعضی از دوستان تصور می کنند رپورتاژ آگهی حتما باید با لینک باشه. اصلا اینطور نیست. رپورتاژ آگهی رو با اهداف مختلفی می شه منتشر کرد. سه هدف اصلی از انتشار رپورتاژ این ها هستند:

  • تبلیغات
  • دریافت بک لینک
  • هم تبلیغات و هم دریافت بک لینک

اگر تنها قصد تبلیغ کردن خدمات یا محصولات خودتون در یک سایتی دارید، در واقع به هدف تبلیغات باید رپورتاژ آگهی ثبت کنید که در این حالت ممکنه اصلا نیازی نباشه در محتوای رپورتاژ آگهی، لینکی از سایت شما درج بشه که اصطلاحاً به این نوع رپورتاژ، برند منشن هم گفته میشه. یعنی هدف از این نوع رپورتاژها تبلیغات و برندسازی هست. در این رپورتاژها، نحوه نگارش و بازاریابی محتوایی به شدت مهم هست.

بعضی از رپورتاژها تنها به هدف دریافت بک لینک منتشر می شن. یعنی خیلی مهم نیست که کیفیت محتوا چطور باشه. همینکه کپی نباشه کافی هست. چون هدف اصلی در این حالت ایجاد بک لینک هست. یعنی در دل محتوا باید لینک شما قرار بگیره و با یک انکرتکست مناسب در لینک سازی به سایت شما لینک داده بشه.

در حالت سوم ترکیبی از این دو حالت اتفاق می افته. یعنی شما رپورتاژی رو منتشر می کنید که هم به هدف تبلیغات (خرید رپورتاژ) هست و هم خرید بک لینک. این حالت بدون شک بهترین حالت هست. اما زمانی که قصد شما حالت سوم هست، باید در انتخاب منابعی که ازش بک لینک میگیرید و رپورتاژ خریداری می کنید دقت کنید. ما در مظلب بهترین سایت های رپورتاژ آگهی، سیر تا پیاز انتخاب منابع خوب برای انتشار رپورتاژ رو توضیح دادیم. فراموش نکنید که تبلیغات در خبرگزاری ها و سایت های مختلف در صورتی که صحیح انجام بشه می تونه در افزایش رتبه سایت در گوگل نقش بسزایی داشته باشه.

حالا بهتره برسیم به سؤال اصلی!

بک لینک بخریم یا رپورتاژ آگهی؟

حدس می زنیم که الان بتونید به این سؤال پاسخ بدید. در واقع اگر رپورتاژ آگهی رو به هدف دریافت بک لینک منتشر کرده باشید، تفاوتی با خرید بک لینک نداره و در این حالت، بک لینک همون رپورتاژ آگهی هست. البته از اونجایی که ما چندین نوع بک لینک داریم و بالاتر هم در موردش توضیح دادیم، بین رپورتاژ و بک لینک یک سری تفاوت های جزئی وجود داره که در ادامه ذکر می کنیم:

  • لینک های درون رپورتاژ آگهی سایت واید نیست (یعنی در تمام صفحات تکرار نمی شه)
  • کیفیت بک لینک های رپورتاژی از بک لینک های سایت واید به شدت بیشتر هست.
  • بک لینک های رپورتاژی معمولاً دائمی یا حداقل بلندمدت هستند.
  • بک لینک های اجاره ای یا ماهانه به دلیل اعتباری بودن، ریسک بالایی دارند.
  • رپورتاژ آگهی پتانسیل تبلیغ و یا برندسازی مناسب برای برند شما رو داره در حالیکه بک لینک ساده اینطور نیست.

امیدواریم برای این سؤال که بک لینک بهتره یا رپورتاژ آگهی، پاسخ مناسبی دریافت کرده باشید. چنانچه بازهم ابهامی برای شما وجود داره از بخش دیدگاه های این مطلب با ما در میان بذارید تا بتونیم در اسرع وقت شما رو راهنمایی کنیم.

میلاد صادقیان

علاقه بی نهایت من به مباحث وب، سئو و دیجیتال مارکتینگ باعث شد که نشونت فرصتی برای انتقال تجربیاتم به علاقمندان این حوزه باشه.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *